منابع خبری بامداد دوشنبه گزارش دادند، تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به طرح رژیم صهیونیستی برای افزایش شهرک سازی‌ها، نشست مشترک با این رژیم را تحریم کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین نشست مشترک با رژیم صهیونیستی را تحریم کرد

به گزارش قدس آنلاین، «حسین الشیخ» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در توییتی نوشت که تشکیلات خودگردان نشست کمیته عالی اقتصادی با طرف صهیونیستی را لغو کرده است.

الشیخ نوشت: در پی تصمیم کابینه (رژیم) اسرائیل درباره تسریع مراحل توسعه شهرک ‌سازی در کرانه باختری و مأمور کردن بزالل اسموتریچ وزیر دارایی کابینه برای این امر، تصمیم گرفتیم نشست فردا (دوشنبه) کمیته عالی اقتصادی دو طرف لغو شود.

وی در ادامه نوشت که مقامات فلسطین در حال بررسی و اتخاذ تصمیماتی در خصوص روابط با (رژیم) اسرائیل هستند.

کمیته عالی ساخت و ساز رژیم صهیونیستی روز یکشنبه جلسه‌ای را برای ارائه طرح ساخت بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی جدید در شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری برگزار کرد.

در همین رابطه، کانال ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این طرح در چارچوب طرح ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای شهرک نشینان در کرانه باختری اجرا خواهد شد و قبلا در جلسه وزارت مسکن رژیم صهیونیستی تصویب شده بود.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به این تصمیم کابینه بنیامین نتانیاهو آن را اقدامی خطرناک در راستای الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی دانست.

همچنین وزارت امور خارجه اردن تصمیم رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک‌سازی و ساخت هزاران واحد مسکونی جدید در کرانه باختری را محکوم کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.